piątek, 15 kwietnia 2016

"Równoumagicznienie" Terry Pratchett (63/2015)

Świat Dysku; tom 3
(Cykl o Czarownicach z Lancre)

„Mam wrażenie, że nie całkiem zrozumiałaś. Ja nie chcę uderzać o ziemię. Ziemia nigdy mi nic nie zrobiła”
No pokochałam Esk i Babcię całym sercem :) Obie cudne.

Wspaniale napisana książka, język uroczy, zabawny, takich jak wyżej pozaznaczanych cytatów mam w tej niezbyt dużej książeczce całkiem sporo.
Książka ta nie tylko jest zabawna, ale też mądra. Kobietę-maga i dziś możemy spotkać.  A nie tak jeszcze dawno temu, kobieta-lekarz, kobieta-kierowca, inżynier itp., odbierana była tak samo, jak Esk w męskim świecie magów.

„…a chociaż jego ciało napodróżowało się sporo, umysł nigdy nie przekroczył granic własnej głowy” – za takie właśnie genialnie sformułowane spostrzeżenia lubię Pratchetta coraz bardziej. Przygodę ze Światem Dysku zaczynam (czytam po kolei, więc to moja 3 książka z cyklu), ale Pratchett już zdobył moje serce swym ironicznym, niejednokrotnie sarkastycznym, ale zawsze bystrym i trafnym postrzeganiem świata. Cieszę się, że jeszcze tyle Świata Dysku przede mną!

Przeczytane: 24.07.2015
Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz