piątek, 23 czerwca 2017

"Sir Alex Ferguson. 25 lat na szczycie" David Meek, Tom Tyrrell (31/2017)

Moja ocena tej książki jest bardzo niesprawiedliwa i zdaję sobie z tego sprawę. Nie w takiego odbiorcę jak ja celowali autorzy i stało się dla mnie jasne jakoś w połowie książki.

Po tę książkę sięgnęłam niedługo po lekturze autobiografii Kuby Błaszczykowskiego („Kuba. Autobiografia”), która podobała mi się bardzo i zachęciła do zgłębiania historii innych sław sportu. Wybór padł na trenera sir Alexa Fergusona, o którym, owszem, wiedziałam kim jest, ale jego przeszłość sportowa i prywatna były mi obce. Chcąc dowiedzieć się o nim więcej i licząc na lekturę podobną do „Kuby”, sięgnęłam po tę książkę. W przeciwieństwie do biografii Błaszczykowskiego, historia sir Alexa opowiedziana jest jedynie od strony zawodowej. Niewiele dowiemy się o życiu prywatnym.

Nie wątpię, że losy zawodowe tego trenera są materiałem na świetną książkę i że będzie to interesujące dla fana śledzącego jego karierę, który bardziej niż ja będzie orientował się w tych wszystkich piłkarskich transferach, rozgrywkach, mistrzostwach. Dla mnie jednak nie było to wciągające. Rozwój jego trenerskiej kariery, przechodzenie z klubu do klubu, kolejne zwycięstwa, kolejne ważne imprezy piłkarskie. Nie dowiedziałam się niczego o życiu prywatnym sir Alexa, nie wiem, jak kariera trenera na resztę jego życia wpływała.

Nie sugerujcie się moją niską oceną tej książki – jako fani powinniście po nią sięgnąć. Do mnie jednak nie trafiła.

Przeczytane: 12.04.2017
Moja ocena: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz